CZYM SĄ MATERIAŁY POS?

Każda nowoczesna firma powinna mieć opracowaną skuteczną strategię marketingową, dzięki której będzie mogła się prężnie rozwijać i umacniać swoją pozycję na ryku. Dlatego musi zainwestować w odpowiednio dobrane narzędzia reklamowe, mające za zadanie przyciągnąć uwagę klienta na oferowany przez markę produkt i zachęcić go do zakupu. Do bardzo efektywnych nośników reklamy i promocji należą materiały POS. Dzięki ich wykorzystaniu firmy mogą uzyskać bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Co to jest POS? Wyjaśnimy w poniższym artykule.

DEFINICJA MATERIAŁÓW POS

To specjalne narzędzia reklamowe, które wspierają sprzedaż i są jednocześnie nośnikami reklamy typu BTL (bellow the line). To oznacza, że jest to taki rodzaj reklamy działa bezpośrednio na klienta detalicznego, bez użycia środków masowego przekazu. Zadaniem POS jest zwrócenie jego uwagi na produkt w miejscu dokonywania zakupów. Dzięki temu, że klient styka się z takimi nośnikami reklamowymi bezpośrednio, może się w okamgnieniu przekonać do oferowanego produktu i podjąć bardzo szybko decyzję o jego zakupie.

MATERIAŁY POS - RODZAJE I PRZYKŁADY

Można je podzielić według różnych kryteriów. Jednym z nich jest podział na materiały miękkie i twarde. POS w wersji miękkiej to nośniki reklamowe, wykonane z papieru, tektury lub kartonu, takie jak druki, ulotki, plakaty, broszury, wobblery, discplaye, naklejki i inne gadżety. Twarde POS są wykonane z bardziej wytrzymałych i stabilnych materiałów, takich jak drewno, stal, tworzywa sztuczne i przeznaczone są do ekspozycji na dłuży okres czasu. Zaliczyć można do nich kioski, dyspensery, litery przestrzenne, standy, kasetony, stojaki, półki i regały.

JAKI JEST JESZCZE PODZIAŁ MATERIAŁÓW POS?

Materiały POS to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich firm, które chcą osiągnąć w szybki sposób zadowalające wyniki sprzedażowe. Dzięki oryginalnej formie i atrakcyjnie wykonanej szacie graficznej POS zwraca uwagę na produkt i zachęca konsumenta do jego zakupu. Dlatego wszystkie sklepu, markety, galerie i inne obiekty handlowe powinny w takie narzędzia reklamowe zainwestować.
Nie da się uznać jednej z wyżej wymienionych metod za lepszą od drugiej. Należy wybrać adekwatnie do rodzaju realizowanego projektu, nakładu, a także terminów. Przy niskich nakładach optymalnym rozwiązaniem jest druk cyfrowy, przy wysokich - offset. Warto również zwrócić uwagę na takie parametry jak gramatura papieru, format i ewentualna potrzeba zamieszczania na wydrukach zmiennych informacji. Niektórzy zastanawiają się nad kwestią jakości. Wydruk offsetowy wciąż gwarantuje wyższą jakość, jednak rozwój technologii cyfrowej jest szybki - obecnie różnie jakościowe są minimalne lub całkowicie niewidoczne.

KTO MUSI W NIE ZAINWESTOWAĆ I DLACZEGO?

Tego rodzaju nośniki promocyjne można podzielić jeszcze na umiejscowienie ich na danym obszarze obiektu handlowego oraz na przeznaczenie. Wyróżnić Według tego kryterium mamy następujące materiały reklamowe:
- POS do umieszczenia na ladę, takie jak dyspenser, bilonownica czy stand
 - POS, przeznaczone na sufit - flagietki oraz hanger
- POS na półkę - wobbler, shelf stoper, shelf-liner, liner poziomy, topper
 - z przeznaczeniem na podłogę - owijka paletowa, pola sign, display, roll-up, kioski, stoiska, potykacze

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.