ULOTKA IDEALNA - JAK
WYGLĄDA?

W dobie elektronicznej komunikacji, szybkiego przepływu informacji oraz skupienia się na promocji za pośrednictwem wysokich technologii, za łatwo zapominamy o możliwościach, które daje promocja kierowana do odbiorców bardziej tradycyjnymi kanałami. Eksperci w dziedzinie marketingu nie mają jednak wątpliwości - dobrze zaprojektowane i właściwie rozkolportowane ulotki reklamowe potrafią zdziałać cuda na polu reklamy.

O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ?

Nie mamy gwarancji, że każda ulotka reklamowa dotrze do klienta w sposób, którego byśmy sobie życzyli. Dlatego musimy zwrócić uwagę na kilka podstawowych elementów przy jej projektowaniu, tak aby jej wykonanie dało pożądany efekt marketingowy.
Przede wszystkim musimy się skupić na niebanalnej, ciekawej szacie graficznej. Duże pole do popisu daje już sam kształt czy rozmiar ulotki. Jeśli okażą się one niesztampowe, to za nami już połowa sukcesu. Przywiązujmy również wagę do papieru, z którego zostanie wykonana ulotka reklamowa. Papier musi mieć jakość i klasę, nie ograniczajmy się więc do najtańszych materiałów. W takiej bowiem sytuacji istnieje ryzyko, że natychmiast ucierpi wizerunek firmy.
Stare porzekadło marketingowe, mówi, że jeden dobry obrazek wart jest tyle, co tysiąc słów. I jest w tym sporo racji. Nie skazujmy naszych potencjalnych odbiorców na czytanie rozbudowanych, czasami trudno zrozumiałych tekstów. Skupmy się na podstawowych, chwytliwych, obiecujących korzyści lub rozwiązanie problemu hasłach, uzupełnionych pomysłowymi, odpowiednio rozmieszczonymi elementami graficznymi.

SKUP SIĘ NA KLIENCIE

Przed produkcją jakiegokolwiek materiału promocyjnego musisz wiedzieć, kogo chcesz porwać za serce, u kogo chcesz wzbudzić emocje. Postaraj się więc precyzyjnie dobrać właściwy target odbiorców i do tej grupy docelowej dostosuj formę swojego przekazu. Co więcej, pomyśl o potrzebach konkretnych klientów, postaraj się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, zaproponuj szybkie rozwiązanie problemu. Nie bój się także zachęcić do aktywności. Zasugeruj nawiązanie jakiejś formy kontaktu, telefonicznego bądź poprzez komunikatora elektronicznego.

ULOTKA Z OBIETNICĄ

Bądź odważny i obiecaj odbiorcy namacalną korzyść. Okazja na przyciągnięcie uwagi przyszłego klienta może się już drugi raz nie powtórzyć, dlatego ulotka idealna powinna zawierać propozycję rabatu czy promocji. Zdarza się, że to właśnie okazanie ulotki uprawnia do otrzymania zniżki podczas zakupu. Uczyńmy z ulotki bilet do uzyskania korzyści, jest wówczas większa szansa, że okaże się ona skuteczna.
Jak widać projektowanie ulotki to niełatwe wyzwanie, jednakże przy pomocy osób z odpowiednim doświadczeniem i potencjałem kreatywnym może się okazać łatwiejsze niż myślimy, a w efekcie przynieść nadspodziewane korzyści promocyjne. Starajmy się przy tym pamiętać o tych kilku opisanych tu podstawowych zasadach. To zadziała!

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.